vrijdag 12 december 2014

Het maken van het doek rond de ring

De grootte van de ring bepalen door er in te gaan zitten in kleermakerzit (diameter 74cm)
Ik heb de ring op het doek gelegd en met krijt 10cm extra rondom afgetekend en nadien uitgeknipt.
De rand is met de naaimachine afgeboord voor een nette rand. 
 
De overige 10cm heb ik overgeplooid en vastgespeld zodat ik opnieuw een cirkel van 74cm had. Dan is plaats gelaten waar de ring moet komen (ong. 2 cm) en is de rand dicht gestekt zodat de ring vast kan zitten in het doek. Er is 5cm open gelaten om de metalen ring opnieuw in te brengen. 
 Ik heb het doek in 16 gelijke delen verdeeld met krijgt. Dan heb ik telkens een klein gaatje (kleiner dan de zeilring) geknipt met de schaar en de zeilringen erin geplaatst.
 Dit is het eindresultaat van het doek na opnieuw inbrengen van de ring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten